fredag 2 mars 2007

Missförstådda talanger


Som den sanna multikompetenta person jag är, har jag nyligen ägnat mig åt tavelmåleri. Alltför många väggar i salar och korridorer skriker efter god konst. Således gick jag till verket och fäste upp mitt senaste alster, inramat och allt, på en för ändamålet lämplig väggyta. En väggyta som formligen skrek efter ett verk av en konstnär med sann savoir vivre. Motivet valde jag ur min rika reservoir av minnesskatter, och jag är säker på att det är tämligen unikt och oprövat (se mitt fotografi av tavlan ovan). Precis när jag klivit ner från stegen och tagit några steg bakåt för att betrakta hängningen kom den obildade vaktmästaren och påstod att jag "inte får hänga egna alster i Arvfurstens palats, hur mycket Utrikesminister du än är". Övrig personal som befann sig i receptionen höll åtminstone tyst.

1 kommentar:

Tobias Struck sa...

Pöbelns uppfattning om högupplöst hötorgsdekonstruktion inom den postmoderna konsten är de facto ett riktigt kräkmedel, en "darrhöna" som min onkel brukade säga.