lördag 10 mars 2007

Europe - my love/mein Liebe/mon amour/min kaereste/ etc...


Lördagens svenska final i Eurovisionsschlager lär bli en något sorglustig tillställning. Jag begriper icke varför dagens TV-publik, denna okunniga pöbel, ska ha så erbarmerligt dålig musiksmak. Samma sak lär visst utspela sig runt om i Europas stater, fram till den stora finalen i Finland.

Bara Hippeli-Hopp, eller vad det nu heter, tramset.

Tog upp saken på senaste middagen vid Brysselmötet i veckan. Merkel, Chirac, Blair, alla är de med på mitt förslag. En enhetlig EU-schlager med text på alla språk, som kvällens clou under Eurovisionsschlagerfinalen. Jag är övertygad att Ahtisaari inte har några invändningar, utan ser till att byta ut tramset på scen mot oss, dvs EUs regeringsföreträdare, som deklamerar EU-schlagern. Titeln, givetvis översatt till all EU-språk, har jag valt med omsorg (angiven som titel på detta inlägg).

Inga kommentarer: