torsdag 22 mars 2007

Göran P ringde

"Du, i den där dokumentären om mig", började han. "Både du och jag vet att det inte var sant det där om att jag erbjudit dig jobb som GD för Luftfartsverket." Är Göran kapabel att känna ånger, eller?

"Men du vet, jag kände ett ansvar för killen, för Fichtelius, alltså. Jag tror det är så han helt enkelt behöver något för sin försörjning. Så jag ville ge honom några godbitar i hans dokumentär. Jag kanske tog i för mycket. Vad tror du?"

- Men Schyman då, har du bett Schyman om ursäkt för det du påstod att hon sagt i partiledaröverläggningen?

"Jag ringde henne, men hon tackade tvärtom för mitt påhittade citat! Hon sa att det var tamejfan det finaste hon hört sen Hermansson röt i riksdagen".

Undrar bara om Göran talar sanning nu?

1 kommentar:

Om Alla dessa citat sa...

Go' blogg! Älskar karaokebilden.