fredag 16 mars 2007

Frälsningen kommer från ovan

Jag har förstått att den obildade menigheten känner oro för vad som komma skall. Vad månde morgondagen bjuda? undrar den mångtusenhövdade massan i kör. Som varande ljuset i världens mörker, har Europa, och jag själv som varande själva lågan i ljuset, en viktig folkupplysande roll. Jag måste dela med mig av mitt kunnande för att lugna folket. För detta ändamål har jag nu funnit en metod, som kombinerar detta med mitt frekventa resande över vårt avlånga land - visserligen mestadels i pendling mellan Stockholm och Bryssel. Jag har för ändamålet nu tryckt upp flygblad, i hundratusentals, som jag avser att kasta ut över menigheten när jag flyger över er, i upplysningssyfte. Se där, en genial gest av en genial begåvning! Så bli inte förvånad om du en dag står där med ett vackert dekorerat blad (mitt fotografi) och texten:
"Var inte rädd, jag ska leda dig mot bättre vetande".

Inga kommentarer: