tisdag 29 januari 2013

Nordkorea stillastående!

Som alla någorlunda allmänbildade vet, har jag varit flitig användare av epost, internet och IT i största allmänhet. Länge.

Mycket länge.

Därför glädjer det mig i mitt kommunikativa inre att teknikjätten Google visar detaljerade satellitvyer över t ex Nordkorea. Detta via sin tjänst Maps ("kartor", för den okunnige).

Google Maps avslöjar allt i minsta detalj. Och när jag nu i några timmar studerat satellitvyerna över Nordkorea står det för mig fullständigt klart - Nordkorea är helt stillastående! Icke en rörelse, icke en förändring, icke en människa, fordon eller ens ett djur kan ses röra sig i denna förtryckta diktatur.

Ofattbart, och oacceptabelt! Jag lägger direkt om min agenda och kommer i morgon att flyga till London för en lunch med David Cameron. Jag har även ringt in Vladimir Putin, och om inte han kommer till London följer jag upp med en middag i Moskva med honom. Jag visar dem Google Maps satellitbild över Nordkorea, och då lär de också förstå Nordkoreas framtid måste lösas. På mitt sätt.

Inga kommentarer: