lördag 26 januari 2013

Ingen statistroll!

Jag har hört rykten att vissa s.k. kollegor i den politiska Världseliten anser mig vara "en gratisätande statist". Förvisso mindre talangfulla och begåvade än undertecknad, får de ändå oförtjänt spridning för sina direkt nesliga baktalerier.

De antyder att mina viktiga, djupa, intensiva, diskussioner med Världens ledare vid frukostar, luncher, middagar och fikastunder, år ut och år in och på alla kontinenter, icke är annat än ett sätt för mig att gratisäta. Att mitt tunga och viktiga uppdrag bara skulle vara en statistroll.

Jag säger: alls icke!

Jag hade övervägt att strejka i protest mot de subtila påhoppen. Men det skulle medföra en överhängande risk att Världen störtas i kaos och brand, om jag inte oförtrutet utförde min tunga gärning.

Jag kommer i stället att gå an lögnerna och baktalandet genom mobbning. Vid varje bjudning där de andra s.k. potentaterna närvarar kommer jag inte att försitta något tillfälle att sticka in ett "Ta en bakelse till, du ser ut att behöva det", eller "Lite sås har väl aldrig skadat någon, det vet väl du, det kan man se på dig".

Se t ex på Angela Merkel, där vilar inga bekymmer om nästa gratismåltid på menighetens bekostnad.



Inga kommentarer: