torsdag 1 februari 2007

I Perssons skugga?

Jag har hört att Lars Danielsson ska skriva en bok, där han bland annat ska skriva ner sina minnen från tiden kring tsunami-katastrofen. Den boken blir nog tämligen tunn... jag menar, han minns ju inget, karlstackarn, höhö. Danielssons memoarer ska heta I maktens skugga. Jojo, Görans skugga är ju omfångsrik och rymmer både en och annan liten tjänsteman och -kvinna (ska vi nu få reda på vad Danielsson gjorde Annandag jul, och med vem?). Nej, herr Danielssons bok om tsunamin blir väl ingen kioskvältare direkt, höhö. För att lära sig ett och annat om hur det går till på den viktiga, riktiga, politikens arena, kan ju herr Danielsson läsa något av min rekommenderade litteratur (se listan härintill på denna blogg). Där kan man snarare tala om litteratur i maktens centrum. Jag tror det skulle vara en passande titel på mina memoarer, faktiskt. I all blygsamhet.

Inga kommentarer: