onsdag 14 februari 2007

Hemliga planer för Östersjön

Jag deklarerade regeringens ståndpunkt i utrikesfrågor, och genast börjar det gnällas från vänsterhåll om "fixering vid EU" och EUs randstater http://www.sr.se/ekot/artikel.asp?artikel=1202110. Det förstår väl var och en att det är här framtiden skapas, kunskap och historisk erfarenhet vävs med framsteg och innovation.

Som ett exempel kan jag här -- och endast här -- avslöja mina verkliga planer för den ryska gasledningen. Ja, den BLIR av, om nu någon tvivlar på det, jag har ju lobbat i EU-nämnden, och för övrigt har ju aldrig Sverige lyckats stoppa ryssen. När gasledningen väl ligger där kommer en buffertzon att utlysas i havet kring den. Fiskeförbud råder, med följd att torsk och annan ädelfisk kan växa sig stor. Men den som äger ledningen kan göra vad den vill i den förbjudna zonen. Mina ryska vänner är ju vana vid att hantera Förbjudna Zoner (behöver jag nämna Tjernobyl? filmen Stalker?) och vi kommer tillsammans att kunna erbjuda exklusiva fiskesafaris i Östersjön, med ädelfisk. Och kombinerat med rysk björnjakt blir det en turistsuccé!

Inga kommentarer: