onsdag 7 februari 2007

Se och lär

Jag förstår att det är många ur menigheten, och bland avundsjuka politikerkollegor, som undrar hur jag kan besitta en sådan kunskap och bildning. Man bländas, med rätta, av min karisma och fasta ledarstil, och hur jag utan att blinka kan bana väg genom sörjan av vilseledande och förvirrande inkompetens som frodas bland massorna. Och medlemmar av presskåren. Låt mig då bara erinra om hur min politiska bana tog sin början, redan i skolåren på Östra Real, när jag under lärarstrejken 1966 beslutsamt tog kommandot och utropade mig själv till stf rektor så att undervisningen kunde fortsätta, och icke giva vika för det vänsterinfluerade lärarfackets huvudlösa strejk. Se där, redan i unga år: metod, taktik, kunskap, beslutsamhet. Sålunda besegras flathet och revolutionära strömningar med fast hand och kompetent ledarskap.
Vilka tider! Jag lovar att återkomma och fortsätta i ämnet, dvs allt om undertecknad. Jag hoppas du, käre läsare, antecknar flitigt.

Inga kommentarer: