onsdag 24 januari 2007

Mina välgörande ändamål ifrågasatta

Jag upphör aldrig att förvånas över inkompetensen hos svensk press, media och TV4. Det är rena påhopp på mig som person, ifrågasättande av min trovärdighet -- dagarna i ända. Jag kan icke öppna en tidning utan att tvångsmatas med dessa insinuationer om Vostok Nafta, Gazprom, Lundin Petroleum -- och nu Telia! (och då refererar jag icke ens till tabloidpressen). Hallå! Ursäkta! Hörnini! Ärade presskår, läs mina läppar: JAG HAR ICKE GJORT NÅGOT OLAGLIGT! Samtliga affärer är helt enligt protokollet och inom lagens råmärken.

Och då börjar dessa höga herrar vifta sina vassa pennor om moral! Moral? Haver ni hört talas om Lars Danielsson? Laila Freivalds? Arfurstens palats är icke vad man förknippar med de bästa moraliska förebilder. Så mycket bättre då att jag valt att bedriva mitt diplomatiska värv på resande fot. Vilnius, Bryssel, Rom, Djurgården. Och i denna blogg.

Nå, till saken. Jag kan meddela att de 4,7 miljonerna sk klipp går till ett högst välgörande ändamål. De går oavkortat -- oavkortat -- till mitt oförtrötterliga korståg mot menighetens dumhet, okunskap och förvillning, med vishet mot bättre vetande till en upplyst värld. Basta!

Inga kommentarer: