torsdag 18 januari 2007

Jag, Internet, Sverige och Världen

Från Arfurstens palats har jag nåtts av rykten om att jag "klampat in" i angelägenheter som jag "inte borde lägga mig i". Det handlar om att jag på min engelska blogg kommenterat Utrikesdepartementets webbplats som varande somewhat dull site och att den inte når upp till den standard som förväntas nuförtiden. Gott så, jag är angelägen att utrikes kontakter med intresse för Sverige, får en representativ bild av nationen - genom min enkla kommentar förstår de direkt att UD:s webbplats f.n. icke alls speglar den officella, svenska profilen. Men som Utrikesförvaltningens personal arbetar något byråkratiskt (vilket jag också anmärker i min engelska blogg) ser jag icke någon annan råd än att beordra dem att genast publicera det förslag till ny webbplats som jag överlämnat till dem. Jag designade denna webbplats redan 1991, dvs långt före Internet ens var känt bland menigheten, och då användes den i tryckt form som valaffisch. Tydlig, stilren och to-the-point. För den som icke vill ge sig till tåls och invänta publiceringen kan jag förklara designen i stora drag: En bild på mig i storformat, pekande med hela handen. Därunder i fet stil: "Med vishet för framtiden och världen".

Inga kommentarer: