onsdag 17 januari 2007

Med hjärtat kvar hos Lundin Petroleum

Det kan vara på sin plats med en korrigering av fakta, angående den famösa bilden av styrelsen i Lundin Petroleum. Av respekt för inblandade har jag hittills valt att spela förvånad som om jag icke känt till något. Okunnighet rimmar dock illa med min natur, och kunde kasta en ofördelaktig skugga över min karaktär. Således: mitt under mediadrevet kring mina optioner/styrelsearvode kom det till min kännedom att en förmåga i ungdomsförbundet tagit iniativet att retuschera fotografiet. Hon gjorde ett ambitiöst försök att plocka bort mig ur bilden, och det är precis sådana talanger och initativ som utvisar en stigande stjärna. Snabbt, effektivt och "just-in-time". Att låta den bilden bli publicerad på Lundin Petroleums hemsida var naturligtvis helt otänkbart. Intet arbete är för svårt för en kunnig och ansvarsfull världsupplysare. Tvärtom, det var mig ett rent nöje att färdigställa bilden helt på egen hand.

Inga kommentarer: