måndag 23 april 2007

Påhoppad - igen!

Ska okunnighet och dumhet få segra? Icke, säger jag! Jag står alltid upp mot elaka påhopp från dem som icke begriper bättre. Jag syftar naturligtvis på Ekots lördagsintervju när jag blev utsatt för ett sorgligt försök att bringa mig ur fattningen -- dock, måste jag tillstå, på ett ovanligt raffinerat sätt. Där satt jag alltså, som Sveriges utrikesminister, och förklarade i radio den entydiga sanningen att Sverige lidit ekonomiskt av att stå utanför Euro-samarbetet i EU. Och finner då att min egen partikamrat, finansvalpen Borg, för fram en avvikande, och rent felaktig, åsikt.

Men då visar det sig att de så kallade journalisterna hämtat detta förvirrade uttalande från Borg i FÖRVÄG, före min intervju! Tala om raffinerade metoder. Men dom ska icke få sätta dit mig på så enkla trick. Bättre kan ni! Murvlar!

Inga kommentarer: