onsdag 18 april 2007

Koldioxidens problem är löst!

Som kunnig inom de flesta områden, och därmed överlägsen dig, enkla undersåte, ska jag här utveckla ett koncept, en affärsidé, som i ett svep sopar bort hela koldioxid-problematiken. Det vill säga, för den som tror att koldioxid är orsaken till den globala uppvärmningen. Med min metod kan herrar fd demokratiska presidentkanditater och andra gröna trädkramare sälla sig till mina långa led av hängivna beundrare.

För den som kan sin historia ligger lösningen där i all sin prydno -- Avlatsbrev! Denna uppfinning av den Heliga Stolens tjänare kan nu återanvändas (sic!) och finna en ny tillämpning. Avlatsbrev, eller koldioxidbevis, kan utfärdas, vilka vart och ett motsvarar en icke förbrukad mängd koldioxid. Sverige, ja hela Europa, måtte alltså gå i täten för en världsomfattande handel med bevis på att innehavaren betalat för en mängd koldioxid, som icke släpps ut i fria luften. Medborgare och företag som köper dessa Avlatsbrev, får genast ett bättre samvete och frid i sinnet, av att ha gjort en god gärning.

Jag har för detta ändamål, genom kontakter via Anna Maria med italienska intressenter i Vatikanstaten, påbörjat utfärdandet av dessa Avlatsbrev i en målinriktad, om än blygsam, utgivning. Exklusivt mönstrade och handsignerade av Den Vise (dvs jag), kan dessa nu försäljas till var och en som med gott samvete vill fortsätta köra ståndsmässigt, eller dra naturgasledningar på havsbotten.

Inga kommentarer: