fredag 1 maj 2009

Första maj: Upp till kamp!

Nu är jag besviken, här har väl underbyggd och oerhört informerad kunskap ställts till svenska folkets förfogande i en flammande förstamaj-prat-marsch. Naturligtvis av undertecknad. Men inte en enda svensk slöt upp i mitt marsch-tåg, inspirerat av "Yes, we can"-kampanjen av hr president Obama. Men här verkar icke taktfast marscherande kombinerat med kunskap och inspirerat tal, på svenska, inverka och påverka en enda förbipasserande. Jag höll i stället på att bli överkörd av gula taxibilar, och nersprungen av stressade stadsbor, och närapå fasttagen av en patrull av New Yorks finest. Skandal! Som tur var hann jag dra upp min diplomatlegitimation och berätta för poliserna vad jag skulle kunna åstadkomma med ett enda samtal till presidenten.

Inga kommentarer: